Zostań Florystą_Katarzyna Cepa

Katarzyna Cepa –

dyplomowany mistrz florystyki, z kwiatami związana od zawsze. Wieloletnie doświadczenie w zawodzie pozwoliło jej zdobyć ogromną wiedzę, którą chętnie dzieli się z innymi. Jako trener florystyki działa od kilkunastu lat z ogromną satysfakcją.

Upodobała sobie florystykę ślubną, która stawia przed nią nowe wyzwania i pozwala na indywidualne podejście do każdego zlecenia oraz możliwość ciągłego rozwoju. Jej profesjonalizm i estetyka prac jest bardzo doceniana przez klientów indywidualnych i branżowych.


KURS – zostań Florystą


HARMONOGRAM

I CZĘŚĆ – FLORYSTYKA OKOLICZNOŚCIOWA 2 dni 9.00-17.00

DZIEŃ PIERWSZY

TEMAT: BUKIET DEKORACYJNY – RÓŻNE FORMY 8 GODZIN

I. ZAGADNIENIA TEORETYCZNE 2 GODZINY

1.Omówienie aspektów:
> technicznych: przygotowanie materiału roślinnego, technika wykonania – skrętoległość, sposób wiązania bukietu
>kompozycyjnych: wpływ jakości materiału roślinnego na efekt końcowy bukietu, rozmieszczenie elementów roślinnych, forma i kształt pracy, styl, porządek, proporcje
2.Omówienie koloru w bukiecie:
>koło barw
>zestawienia kolorystyczne – kontrast komplementarny, gama monochromatyczna, harmonia bliskich odległości
>sposoby doboru koloru w bukiecie
3. BHP w pracy florysty.

II. ZAGADNIENIA PRAKTYCZNE 6 GODZIN

Pokaz wykonania bukietu z uwzględnieniem kształtu, proporcji i rozmieszczenia elementów przez prowadzącego.
Przydział materiału dla uczestników oraz omówienie zadania do wykonania.
Wykonanie przez uczestników wskazanego bukietu.

Omówienie, korekta i wykonanie kolejnego bukietu z nowymi wytycznymi prowadzącego.

Wykonanie bukietu dekoracyjnego w formie:
> pęczka kwiatowego
>połowy kuli z zastosowaniem proporcji identycznych >wierzchołka kuli z zastosowaniem proporcji nieidentycznych

Cele dydaktyczne:Wiadomości- słuchacz potrafi:

  • omówić elementy schematu kompozycyjnego – styl dekoracyjny, porządek ścisły i swobodny, proporcje
  • podać cechy dobrego bukietu
  • wymienić i omówić rodzaje rozmieszczeń elementów w bukiecie
  • wymienić 3 zestawienia kolorów najczęściej stosowane w bukietachUmiejętności-słuchacz potrafi

page1image13664page1image13824page1image13984

• zrobić bukietu o wskazanych proporcjach i kształcie

• wykonać prawidłowe wiązanie i podcięcie bukietu
• zastosować odpowiednie narzędzia do wykonania bukietu• dobrać materiał roślinny do rodzaju bukietu
• wykonać bukiet dekoracyjny w formie:

> pęczka kwiatowego
>połowy kuli z zastosowaniem proporcji identycznych >wierzchołka kuli z zastosowaniem proporcji nieidentycznych

 

DZIEŃ DRUGI
TEMAT: KOMPOZYCJE W NACZYNIACH – RÓŻNE FORMY

I. ZAGADNIENIA TEORETYCZNE – 1 GODZINA

1.Omówienie aspektów:
> technicznych: rodzaje gąbki, technika utykania w gąbce, sposób moczenia i mocowania gąbki w naczyniach, przygotowanie materiału roślinnego i technika wbijania do gąbki
>kompozycyjnych: wpływ jakości materiału roślinnego na efekt końcowy kompozycji w naczyniu, rozmieszczenie elementów roślinnych, forma i kształt pracy, styl, porządek, proporcje, przebieg linii i punkt zbiorczy
2.Omówienie koloru w kompozycji w naczyniu:
>zestawienia kolorystyczne – kontrast komplementarny, gama monochromatyczna, harmonia bliskich odległości
>sposoby doboru koloru

I. ZAGADNIENIA PRAKTYCZNE – 7 GODZIN

Wykonywanie kompozycji w naczyniach:
>kompozycja dekoracyjna z zastosowaniem proporcji identycznych >kompozycja dekoracyjna z zastosowaniem proporcji nieidentycznych Wykonywanie flower box w klasycznej formie połowy kuli

Cele dydaktyczne:Wiadomości- słuchacz potrafi:

  • omówić elementy schematu kompozycyjnego: przebieg linii, punkt zbiorczy
  • podać cechy dobrze wykonanej kompozycji
  • wymienić i omówić na przykładach pokroje i tekstury
  • wymienić różnice między bukietem rozluźnionym a strukturalnym
  • omówić sposób namaczania gąbki florystycznej
  • omówić sposób montażu gąbki florystycznej w odpowiednim naczyniu
  • omówić sposób wykonywania kompozycji w naczyniu
  • omówić sposoby rozmieszczenia elementów w kompozycji
  • omówić zastosowania punktu zbiorczego w kompozycjach w gąbce

page2image15304

Umiejętności-słuchacz potrafi

• przygotować gąbkę florystyczną do wykonania kompozycji i zamontować ją we wskazanym naczyniu

• zastosować odpowiednie narzędzia i materiały techniczne do wykonania kompozycji w naczyniu

• dobrać materiał roślinny do kształtu kompozycji w naczyniu• wykonać kompozycje w naczyniu z określonymi założeniami


II CZĘŚĆ- FLORYSTYKA ŚLUBNA 3 dni 9.00-17.00

DZIEŃ PIERWSZY

TEMAT: BUKIET ŚLUBNY – OKRĄGŁY 8 GODZIN

I. ZAGADNIENIA TEORETYCZNE 2 GODZINY

1.Przedstawienie zestawień kolorystycznych stosowanych w bukietach ślubnych 2.Omówienie zasad doboru bukietu do urody i sylwetki Panny Młodej 3.Przedstawienie form bukietów ślubnych:
>bukiet okrągły

>bukiet w stylu boho
4. Omówienie techniki wykonania i wykończenia bukietu ślubnego

II. ZAGADNIENIA PRAKTYCZNE – 6 GODZIN

Wykonywanie klasycznego bukietu ślubnego:
>kształt połowy kuli
>praca z regularnym oraz rozproszonym rozmieszczeniem elementów roślinnych >ozdobne sposoby wykończenia rączki bukietu

Cele dydaktyczne:Wiadomości- słuchacz potrafi:

  • omówić podstawowe zasady doboru bukietu ślubnego do panny młodej
  • wymienić i omówić technikę wykonania bukietu ślubnego okrągłego
  • wymienić rodzaje wykończenia rączki bukietu ślubnego okrągłego
  • omówić sposoby rozmieszczenia elementów stosowane w bukiecie ślubnym okrągłym

page3image12120page3image12280page3image12440

Umiejętności-słuchacz potrafi

page3image13088

  • wykonać bukiet okrągły z naturalnymi łodygami z przydzielonych materiałów z zastosowaniem różnych rozmieszczeń materiałów roślinnych
  • dobrać materiał roślinny do bukietu ślubnego okrągłego

DZIEŃ DRUGI

TEMAT: BUKIET ŚLUBNY – BOHO 8 GODZIN

I. ZAGADNIENIA PRAKTYCZNE – 8 GODZIN

Wykonywanie bukietu ślubnego w stylu boho
>praca z nieregularnym rozmieszczeniem elementów, stopniowanie i grupowanie >praca w formach asymetrycznych
>zastosowanie techniki skrętoległej

Cele dydaktyczne:Wiadomości- słuchacz potrafi:

  • omówić podstawowe zasady doboru bukietu ślubnego do panny młodej
  • wymienić i omówić technikę wykonania bukietu w stylu boho
  • wymienić rodzaje wykończenia rączki bukietu ślubnego w stylu boho
  • omówić sposoby rozmieszczenia elementów stosowane w bukiecie ślubnym w stylu bohoUmiejętności-słuchacz potrafi
  • wykonać bukiet w stylu boho z różnymi rozmieszczeniami materiału
  • dobrać materiał roślinny do bukietu ślubnego w stylu boho

    DZIEŃ TRZECI

    TEMAT: WIANKI I BIŻUTERIA FLORYSTYCZNA 8 GODZIN

    I. ZAGADNIENIA TEORETYCZNE 1 GODZINA

    1.Omówienie technik
    >technika wicia
    >technika klejenia
    >technika mieszana
    2.Omówienie materiałów roślinnych i technicznych stosowanych do wianków i biżuterii

    florystycznej

page4image12112page4image12272

II. ZAGADNIENIA PRAKTYCZNIE 7 GODZIN

  1. Wykonywanie wianka witego na podstawie drucianej
  2. Wykonywanie opaski kwiatowej na plastikowej podstawie z użyciem kleju dokwiatów żywych
  3. Wykonanie biżuterii florystycznej z zastosowaniem techniki mieszanej

Cele dydaktyczne:Wiadomości- słuchacz potrafi:

  • omówić podstawowe zasady doboru roślin do wianka i biżuterii florystycznej
  • wymienić i omówić technikę wykonania wianka, opaski kwiatowej
  • wymienić i omówić technikę wykonania biżuterii florystycznej
  • omówić sposoby rozmieszczenia elementów stosowane w wiankach i biżuterii florystycznejUmiejętności-słuchacz potrafi
  • wykonać wianek techniką wicia
  • dobrać materiał roślinny do wianka
  • wykonać opaskę kwiatową
  • wykonać biżuterię florystyczną

 


III CZĘŚĆ- FLORYSTYKA FUNERALNA i OKOLICZNOŚCIOWA 2dni 9.00-17.00

DZIEŃ PIERWSZY

TEMAT: KOMPOZYCJE POGRZEBOWE 8 GODZIN

I. ZAGADNIENIA TEORETYCZNE 1 GODZINA
1.Omówienie kształtu i proporcji bukietu pogrzebowego oraz wiązanki pogrzebowej tj. łezka i trójkąt
2.Przedstawienie stosowanych technik i zasad komponowania

II. ZAGADNIENIA PRAKTYCZNIE 7 GODZINY
1.Wykonanie bukietu pogrzebowego z zastosowaniem techniki skrętoległej, ćwiczenia z regularnym oraz nieregularnym rozmieszczeniem materiału roślinnego
2.Wykonanie wiązanki pogrzebowej na florecie w kształcie łezki lub trójkąta

Cele dydaktyczne:
Wiadomości – słuchacz potrafi:

  • omówić technikę wykonania bukietu pogrzebowego
  • omówić technikę wykonania wiązanki pogrzebowej na florecie w kształcie łezki lub trójkąta

page5image13944page5image14104page5image14264page5image14424

Umiejętności – słuchacz potrafi:

  • wykonać bukiet pogrzebowy z różnymi sposobami rozmieszczenia materiału roślinnego
  • wykonać wiązankę pogrzebową kształcie łezki lub trójkąta z różnymi sposobamirozmieszczenia materiału roślinnego

DZIEŃ DRUGI

TEMAT: NASADZENIA „LAS W SZKLE” 8 GODZIN

I. ZAGADNIENIA TEORETYCZNE 1,5 GODZINY
1.Przedstawienie grup roślin pod względem warunków siedliskowych 2.Omówienie podłoża stosowanego do nasadzeń
3.Przedstawienie zasad pielęgnacji poszczególnych kompozycji

II. ZAGADNIENIA PRAKTYCZNE 6,5 GODZINY
1.Wykonanie nasadzeń w szkle z zastosowaniem różnych gatunków roślin 2.Wykonanie nasadzeń z modelowaniem podłoża

Cele dydaktyczne:
Wiadomości – słuchacz potrafi:

  • wymienić rodzaje podłoża stosowane do nasadzeń
  • wymienić rodzaje roślin z uwzględnieniem wymagań siedliskowych stosowanych wnasadzeniach typu las w szkle
  • omówić technikę modelowania podłoża w szklanym naczyniu
  • omówić sposób wykonania nasadzenia w szkleUmiejętności – słuchacz potrafi:
  • wykonać modelowanie podłożą w szklanym naczyniu
  • wykonać nasadzenie w szklanym naczyniu

Inwestycja:

 Cena za pakiet szkoleń  = 3 750,00 zł netto+23%VAT *, łącznie 7 dni/56 h – kurs grupowy 

istnieje możliwość uczestnictwa w wybranych modułach, cena w takich przypadkach będzie podana indywidualnie


Którym szkoleniem/modułem jesteś zainteresowany?

  • istnieje możliwość uzyskania dofinansowania do 80% wartości kursu, licząc od kwoty netto

Zapisy:

e mail: biuro@maszwsobiemoc.pl

tel. : + 48 534 599 235

Jesteś zainteresowany?

Skontaktuj się z nami i omówimy wszystkie szczegóły oraz odpowiemy na Twoje pytanie